آگهی مشاغل صنعتی و خدماتی

آگهی مشاغل صنعتی و خدماتی در تهران ، اصفهان ، مشهد ، شیراز و کرج

آگهی مشاغل صنعتی و خدماتی

آگهی مشاغل صنعتی و خدماتی در تهران ، اصفهان ، مشهد ، شیراز و کرج

خطرات بازیافت نادرست زباله های الکترونیکی

خطرات بازیافت نادرست زباله های الکترونیکی

خطرات زیست محیطی و سلامتی ناشی از بازیافت اشتباه زباله های الکترونیکی

زباله های الکترونیکی حاوی مواد سمی مختلف است. سرب ، جیوه ، کادمیوم و سایر مواد ماندگار و در فرآیند غیر رسمی فعالیتهای بازیافت زباله الکترونیکی ، اینها منجر به آسیب به محیط و سیستم های بدن می شود. به دلیل عدم آگاهی و بازیافت نادرست ، کارگران بخش بازیافت نادرست از انواع بیماری رنج می برند. به عنوان مثال ، لامپهای لامپ ، مادربردها و کارتریج های تونر که روی شعله های آتش سوخته اند ، سوخته جیوه ، کادمیوم و سایر موارد داخل سیستم طبیعی باعث آلودگی هوا می شوند

هیئت مدیره کنترل آلودگی آلودگی (CPCB) به تازگی اطلاعیه هایی را برای تولیدات الکتریکی و الکترونیکی صادر کرده است تا مقررات مندرج در قوانین E Waste (Management) 2016 را برآورده سازد. طبق اعلامیه ، تولید کنندگان موظف هستند اهداف بازیابی خود را برآورده کنند ، این تولید کنندگان نیاز دارند. برای اخذ مجوز از اداره مربوطه. مجوز گسترش مسئولیت تولید کنندگان (EPR) برای سیستم مدیریت بازیابی آنها برای تولید کنندگان اجباری شده است و گامی کوچک در جهت استفاده ایمن از  زباله های الکترونیکی زباله و مدیریت آن است

لیفتراک به ماشین های نسبتا کوچکی گفته می شود که در ابتدا برای جا به جایی مصالح ساختمانی  و کالاها در انبار های بزرگ کارخانه ها مورد استفاده قرار می گرفتند و جزء پر مصرف ترین ماشین آلات صنعتی کشاورزی هستند. ولی امروزه برای جا به جایی کالا های دیگر از جمله کالا های تولید شده در کارخانه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. گاهی جا به جایی مصالح ساختمانی ضروری می شود ولی مصالحی که باید جا به جا شود مقدار کمی است و استفاده از کامیون برای مصالح کم جایز نیست ولی در عین حال آن مصالح کم ، سنگین وزن هستند و امکان جا به جایی با دست نیست در این صورت خودرو های لیفتراک که از لیفتراک فروشی اصفهان تهیه شده اند بهتر می توانند به جا به جایی آن ها کمک کنند.  

تعدادی فلز دیگر نیز در انواع زباله الکترونیکی وجود دارد. خلاصه مختصری از این فلزات و خطرات احتمالی در زیر ارائه شده است:
آرسنیک را در تجهیزات سبک در مقادیر کمی می توان یافت. با این حال همانطور که شناخته شده است بسیار سمی است ، و قرار گرفتن در معرض ممکن است به بیماری های مزمن منجر شود.
باریم عمدتا در CRT وجود دارد. صفحه شیشه ای CRT می تواند شامل 12٪ اکسید باریم و حدود 12٪ اکسید استرانسیوم باشد [18]. Ba به شکل خالص ناپایدار است اما هنگام تماس با هوا می تواند اکسیدهای سمی تشکیل دهد. حتی قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت در برابر باکتری نیز می تواند به مشکلات جدی سلامتی منجر شود.
از روی در ساخت تابلوهای مدار چاپی ، LCD استفاده می شود. فلزاتی مانند روی و مس در محیط پایدار هستند و تمایل به تجمع در اندام های بدن دارند. در حالی که این فلزات برای سلامتی و رفاه عمومی ضروری هستند ، قرار گرفتن در معرض بیش از حد در هنگام پردازش پسماندهای الکترونیکی می تواند منجر به تجمع آنها در مقادیر زیاد در بدن انسان و حیوانات شود و منجر به اثرات بهداشتی سمی و مضر شود [26].
فلزات خاکی کمیاب عمدتاً در ساخت CRT ها ، تابلوهای مدار چاپی و همچنین در جهت بهبود خصوصیات حرارتی و سختی آلیاژهای موجود در باتریها به کار می روند [27]. قرار گرفتن در معرض فلزات خاکی کمیاب باعث افزایش خطر ابتلا به بیماریهای تنفسی و ریه مانند پنوموکونیوز می شود.
سایر فلزات موجود در زباله های الکترونیکی شامل آمریسیوم ، گالیم ، سلنیوم و بریلیم و غیره هستند. اینها معمولاً در ppm وجود دارند. این عناصر به ترتیب در آشکارسازهای دود ، نوارهای داده ، نیمه هادی ها و یکسو کننده ها یافت می شوند. بریلیم به عنوان یک سرطان زا طبقه بندی می شود زیرا می تواند باعث سرطان ریه شود و می تواند به عنوان گرد و غبار ، بخار و / یا غبار استنشاق شود. قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت ممکن است منجر به چندین بیماری شود. قرار گرفتن در معرض سلنیوم نیز خطرناک است زیرا ممکن است باعث سلنوز شود

  ضایعات الکترونیکی